14 Nisan 2010 Çarşamba

RÜCU
Sen benim gözümde bir rivayettin,
İlk değil alçağı yüksek görüşüm.
Sanma ki sen bana ihanet ettin,
O senin aslına rücu edişin.
Gün olur kediye düldül derim ben,
Gün olur baykuşa bülbül derim ben,
Tedirgin etse de gerçek ötüşün,
O senin aslına rücu edişin.
Caymadım cüceyi yüce görmekten,
Caymadım cahile cüret vermekten,
Gözümden düşse de hal ve gidişin
O senin aslına rücu edişin.
İlk defa vurmadım başımı taşa,
Yanıla yakıla geldim bu yaşa,
Sanma ki sen beni aldattın hâşâ,
Çoktandır başladı bende bitişin,
O senin aslına rücu edişin.
Kahrını çektiysem vardır bir neden,
Sensin bu duyguyu bende üreten,
Gübredir toprağı verimli eden,
Kim kimi kullanmış şöyle bir düşün,
O senin aslına rücu edişin.
Oyun bitti bu son perde, son gala,
Güçlü olsan başarırdın pekâlâ,
Aslan rolü yakışmıyor çakala,
Bırak da kendine gelsin gidişin,
O senin aslına rücu edişin ...
Cemal Safi

2 yorum:

MAVİ TUTKU dedi ki...

Sen benim gözümde bir rivayettin,
İlk değil alçağı yüksek görüşüm.
Sanma ki sen bana ihanet ettin,
O senin aslına rücu edişin.
--

Harikaydı, çok güzeldi..

KUZEYİN KIZI dedi ki...

Merhaba,
Evet ,harika ve süper...