11 Şubat 2010 Perşembe

İSLİM KEBABI
Malzemeler
5 adet uzun patlıcan
ayçiçek yağı
Köfte Malzemeleri İçin
Yarım kğ kıyma
1 adet yumurta
1 adet orta boy rende soğan
2 yemek kaşığı galeta unu
2 diş ince dövülmüş sarımsak
1 tatlı kaşığı biber salçası
Tuz,kimyon,kırmız biber,karabiber
Sosu İçin
1 adet rendelenmiş domates
1 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı un
2 diş ince kıyılmış sarımsak
tuz,kimyon...
1.5 su bardağı sıcak su
Üzeri İçin
yeşil biber( büyüklüğüne göre 2 veya 3 bölünmüş)
Domates ( dilimlenmiş)
kürdan
Yapılışı
Öncelikle patlıcanlar kabuğu kayış şeklinde kesilir ve uzun olarak dörde eşit parçaya dilimlenip , tuzlu suda acısı çıkması için 10 dk. bekletilir.Daha sonra patlıcanlar sudan alınarak, yıkanıp kurulanır ve geniş bir tavada hafif olarak kızartılır.Bu arada geniş bir kaba köfte malzemlerinin tümü alınarak yoğrulur.
Kızaran patlıcanlar fırın tepsinine 2 şer tane + olacak şekilde yerleştirlir. Bütün patlıcanlar bu şekilde tepsiye dizilerek, köfte harcından + olarak yerşletrilmiş olan patlıcanların tam ortasına yerleşicek şeklide irice köfteler hazırlanıp konur. Köftelerin üzerine patlıcanlar, önceden ucuna domates dilimi ve biber geçirilmiş olan kürdan yardımıyla kapatılır.En son hazırlanan sos patlıcanların üzerine dökülerek 250 dercedeki fırında yaklaşık 40 dk. pişirilir.
Sosun Yapılışı
Bütün malzemeler geniş bir kabda blendırdan geçirilir.
Not: Kızartmalar genelde ağır olduğu için, patlıcanları kızarttığımda,kaynar su dolu geniş bir kaba alırım, burda yarım saat kadar bekletirim. Bu şekilde suda bekletilen patlıcanlar çektiği tüm yağı bırakırılar. Ardından süzgeçe alıp iyice süzdürürüm.Bu yöntem havlu kağıda alıp bekletmekten çok daha sağlıklı ve diğer önemli olan lezzetindende , hiçbir şey kaybetmiyor olması.Yalnız burda suyun iyice kaynamış olması çok önemli.
AFİYET OLSUN

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Efendim, merhabalar; Ben Kırşehir İli kaman ilçesinden Köseoğulları sülalesinden Recep Altun. Soyadınız ilgimi çekmişti. Malatya'da var Köseoğulları bir de Karadeniz Zonguldak gibi hatırlıyorum.

Bloğumdaki izleme grubunda bir Köseoğlu soyadı görünce sevindim ve gururlandım nedense...

Buradaki bayan blogcu arkadaşlarımızın çoğu mutfak kültürünü paylaşmakla birlikte diğer konuları da paylaşanlar var elbette.

Sizin de bu mutfak kültürünüz çok zengin olmalı.
Tekrar ziyaretinize gelirim.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

Adsız dedi ki...

Efendim, merhabalar; Her ne kadar mutfak benim hobim değilse de mutfak kültürü ile ilgili olan blogları da zaman zaman ziyaret ederim. İnşallah ben de sizi sürekli ziyaret ederim.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim.

Adsız dedi ki...

Efendim, merhabalar; Bu İslim Kebabını hatırlar gibiyim, çünkü eşimde bu sizin tarif ve görüntüdeki gibi bir patlıcan yemeği pişirirdi. Ama yediğimizin ismini öyle bilmiyoruz ki, eğer ana sebze patlıcansa, patlıcandan yapılan tüm yemeklerin adı patlıcan yemeği, işte siz de bilirsiniz bir karnıyarık(imam bayıldı) var daha sonra patlıcan güveç var bir de biz acılı suluca patlıcan yemeği biliriz.

Elinize, emeğinize sağlıklar olsun. Güzel bir patlıcan yemeği olsa gerek. Bakalım hanıma söylerim , o da sizin tarife göre pişirir biz de tadına bakarız.

Cumanız hayırlı ve mübarek olsun efendim. Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.